0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

کوسن مناسب برای مبل سلطنتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 23 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1402/07/04
نظرات وبلاگ 0

یکی دیگر از عناصری که در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارد کوسن مبل ها می باشند.که علا وه بر ایجاد راحتی باعث می شود فضازیبا تر به نظر برسد.مبل های سلطنتی با طراحی با شکوه و با جلال خود، یکی از خاص ترین انواع مبلمان در ایران هستند. این مبلمان معمولاً از پارچه های گران قیمت و با کیفیت ساخته می شوند و با منبت کاری و تزئینات فراوان جلوه خاص و شکیلی دارند. برای تکمیل زیبایی مبل های سلطنتی، استفاده از کوسن های مناسب ضروری است.در این مقاله به معرفی زیباترین کوسن های مبل سلطنتی درسال1402می پردازیم وشما درانتخاب کوسن مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:جدید ترین کوسن ها برای مبل کرم

مبلمان سلطنتی

ویژگی کوسن های مبل سلطنتی

در این قسمت از مقاله میخواهیم شما را ویژگی هایی که یک کوسن مناسب برای مبل سلطنتی داشته باشد آشنا کنیم پس اگر میخواهید با این ویژگی ها آشنا شوید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سایز کوسن:

کوسن های مبل سلطنتی معمولاً در سایزهای بزرگ و حجیم هستند. اندازه استاندارد کوسن های مبل سلطنتی، ۴۰*۴۰ یا ۴۵*۴۵ سانتی متر است.

شکل کوسن

شکل کوسن:

 کوسن های مبل سلطنتی معمولاً در شکل های مربعی، مستطیلی و دایره ای هستند. کوسن های مربعی و مستطیلی برای مبل های بزرگ مناسب هستند و کوسن های دایره ای برای مبل های کوچک تر.

کوسن های مربع وگرد

جنس پارچه کوسن:

 برای مبل های سلطنتی، اصولا از پارچه های مخمل، ساتن، ترمه و ابریشم استفاده می شود. این پارچه ها علاوه بروجودظرافت و زیبایی، دوام و استحکام بالایی دارند.

کوسن مخملی کرم

طرح کوسن:

 طرح کوسن ها باید با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ باشد. اگر مبل های شما طرح شلوغی دارند، بهتر است از کوسن های ساده استفاده کنید.

کوسن طرح دار سورمه ای

با توجه به این نکات، می توان کوسن های مناسبی را برای مبل سلطنتی انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:جدید ترین وشیک ترین رومیزی های ست

مبلمان سلطنتی

چند نمونه از بهترین مدل های کوسن مبل سلطنتی

کوسن های مربعی: 

کوسن های مربعی یکی از پرطرفدارترین مدل های کوسن برای مبل سلطنتی هستند. این کوسن ها را می توان در رنگ های مختلف و با طرح های متنوع انتخاب کرد.

کوسن های مستطیلی: 

کوسن های مستطیلی نیز برای مبل های سلطنتی مناسب هستند. این کوسن ها را می توان به عنوان کوسن پشتی یا کوسن زیر پایی استفاده کرد.

کوسن های دایره ای:

 کوسن های دایره ای برای مبل های سلطنتی کوچک تر مناسب هستند. این کوسن ها جلوه زیبایی به مبل می بخشند.

کوسن های استوانه ای:

 کوسن های طرح دار برای مبل های سلطنتی با رنگ ساده مناسب هستند. این کوسن ها می توانند به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون منزل باشند.

بیشتر بخوانید:جذاب ترین شال مبل ها

کوسن استوانه ای سورمه ای

رنگ مناسب برای کوسن سلطنتی

مبل های سلطنتی معمولاً از پارچه های مخملی یا چرمی با رنگ های تیره مانند قهوه ای، مشکی، یا آبی تیره ساخته می شوند. به همین دلیل، رنگ مناسب کوسن های کلاسیک برای مبل های سلطنتی باید از رنگ های روشن یا خنثی باشد تا جلوه مبلمان را بیشتر کند.در اینجا چند ایده برای انتخاب رنگ کوسن های کلاسیک برای مبل های سلطنتی آورده شده است:

کوسن شیک مناسب مبل سلطنتی

رنگ های روشن: 

رنگ های روشن مانند سفید، شیری، یا استخوانی می توانند به خوبی با مبل های سلطنتی ست شوند و جلوه ای مدرن و زیبا به محیط می ببخشند.

رنگ های خنثی:

 رنگ های خنثی مانند بژ، خاکستری، یا کرم نیز موارد مناسبی برای کوسن های کلاسیک هستند. این رنگ ها می توانند به بهترین شکل با مبل های سلطنتی ست شوند و فضایی آرام و دنج ایجاد کنند.

رنگ های متضاد:

 اگر می خواهید فضای جذاب تری داشته باشید، می توانید از رنگ های متضاد برای کوسن های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از کوسن های،زرشکی یا آبی روشن با مبل های سلطنتی قهوه ای استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:ایده هایی برای تزیین میز جلومبلی

کوسن کرم

انواع کوسن از نظرنوع جنس

  • کوسن‌های مخملی:

     کوسن‌های مخملی از جمله پرطرفدارترین مدل‌های کوسن برای مبل سلطنتی هستند. این کوسن‌ها در رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند جلوه‌ای خاص و لاکچری به مبلمان ببخشند.

    رنگ بندی کوسن مخمل
  • کوسن‌های ساتن:

    کوسن‌های ساتن نیز از جمله گزینه‌های مناسب برای مبل سلطنتی هستند. این کوسن‌ها در رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند جلوه‌ای براق و درخشان به مبلمان ببخشند.

    کوسن ساتن
  • کوسن‌های کتان:

    کوسن‌های کتان از جمله گزینه‌های مناسب برای مبل سلطنتی هستند. این کوسن‌ها در رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توانند ظاهری ساده و شیک به مبلمان بدهند.

    کوسن کتان زیبا
  • کوسن‌های طرح‌دار:

    کوسن‌های طرح‌دار نیز می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای مبل سلطنتی باشند.این نوع کوسن ها را نسبت به پارچه مبلمان انتخاب میکنیم.که بیشتر برای مبلمان با پارچه ساده (بدون طرح)از این کوسن ها استفاده می شود.

    کوسن طرح دار
  • کوسن‌های تزئینی:

    کوسن‌های تزئینی نیز می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای مبل سلطنتی باشند. این کوسن‌ها معمولاً از جنس پارچه‌های گران‌قیمت و باکیفیت ساخته می‌شوند ویا سنگ دوزی می باشندو می‌توانند جلوه‌ای لوکس و لاکچری به مبلمان ببخشند

مبلمان سلطنتی

ایده‌هایی برای چیدمان کوسن روی مبل سلطنتی

  • چیدمان متقارن:

    این چیدمان یکی از متداول‌ترین روش‌های چیدمان کوسن روی مبل سلطنتی است. در این روش، کوسن‌ها را به صورت قرینه در دو طرف مبل قرار می‌دهند.

  • چیدمان نامتقارن:

    این چیدمان برای ایجاد جلوه‌ای مدرن و خلاقانه مناسب است. در این روش، کوسن‌ها را به صورت نامتقارن در اطراف مبل قرار می‌دهند.

  • چیدمان ترکیبی:

     

    در این روش، از انواع مختلف کوسن‌ها با اندازه‌ها، رنگ‌ها، و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند.

    کوسن مشکی طلایی

نحوه شستن های کوسن سلطنتی

کوسن ها یکی از وسایلی هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض مداوم گرد و غبار، کثیفی و لکه ها، نیاز به شستشوی منظم دارند.

شستشوی کوسن با دست

اگر کوسن شما دارای روکش غیرقابل شستشو در ماشین لباسشویی است، می توانید آن را با دست بشویید. برای این کار ابتدا یک سطل بزرگ را با آب سردپر کنید و مقدار کمی مایع لباسشویی ملایم به آن اضافه کنید. سپس، کوسن را به مدت 30 دقیقه در محلول آب و مایع لباسشویی خیس کنید. پس از آن، کوسن را با یک برس نرم یا اسفنج بشویید. در نهایت، کوسن را با آب سرد بشویید و اجازه دهید در فضای آزاد خشک شود.

شستشوی کوسن با ماشین لباسشویی

 روش راحت ترین و سریع ترین روش برای شستشوی کوسن ها است. برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید که روکش کوسن قابل شستشو در ماشین لباسشویی است. سپس، روکش کوسن را در ماشین لباسشویی با آب سرد و مقدار کمی مایع لباسشویی ملایم قرار دهید. از چرخش زیاد ماشین لباسشویی خودداری کنید تا از آسیب دیدن روکش کوسن جلوگیری شود. پس از اتمام چرخه شستشو، کوسن را از ماشین لباسشویی خارج کنید و اجازه دهید در فضای آزاد خشک شود.

شستشوی کوسن با بخارشوی

اگر کوسن شما دارای روکش غیرقابل شستشو در ماشین لباسشویی و غیرقابل شستشو با دست است، می توانید از بخارشوی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. برای این کار ابتدا نازل بخارشوی را روی سطح کوسن قرار دهید و بخار را به مدت 30 ثانیه به آن بپاشید. این کار باعث می شود که لکه ها و آلودگی ها از سطح کوسن پاک شوند.

بیشتر بخوانید:زیربشقابی از کجا بخریم؟

کوسن ترمه سیری

جدیدترین مدل‌های کوسن مبل سلطنتی 

در سال‌های اخیر، طراحان مبلمان سلطنتی به دنبال راه‌هایی برای ایجاد تنوع و نوآوری در این نوع مبلمان بوده‌اند. یکی از این راه‌ها، استفاده از جدیدترین مدل‌های کوسن مبل سلطنتی است.در این قسمت شمار ا با جدیدترین کوسن های مبل سلطنتیاشنا میکنیم.

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن سلطنتی

 

کوسن مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

 کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

کوسن مناسب مبل سلطنتی

کوسن مناسب مبل سلطنتی

 

سخن پایانی

امیدواریم در این مقاله نوانسته باشیم بهترین کوسن های مناسب مبل سلطنتی را درسال1402به شما عزیزان معرفی کرده باشیم .در نهایت انتخاب کوسن مناسب برای مبل سلطنتی، به سلیقه و دکوراسیون داخلی منزل شما بستگی دارد. با کمی خلاقیت و سلیقه، می توانید کوسن هایی را انتخاب کنید که زیبایی مبل های سلطنتی شما را دوچندان کند.با توجه به  نکات بالا می توانید بهترین کوسن را از نظر نوع ،طرح،سایز درزیباترین رنگ وبا جنس عالی برای مبل های سلطنتی خود انتخاب کنید و ظاهری زیبا و شیک به فضای نشیمن خود بدهید.این کوسن های زیبا را می توانید از فروشگاه اقای طرح خریداری نمایید.

 

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment
مشاوره و پشتیبانی