0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

روی میز جلو مبلی چی بزارم

زمان مورد نیاز برای مطالعه 15 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1402/06/09
نظرات وبلاگ 0

اگر شما هم همیشه در تزیین میز جلو مبلی با این سوال مواجه هستید که روی میز جلو مبلی چی بزارم باید بدانید که انتخاب میز جلو مبلی تأثیر به‌سزایی در دکوراسیون منزل شما دارد درنتیجه در ابتدا میزی را انتخاب کنید که با مبلمان شما و فضای نشیمن تناسب داشته باشد.

میزهای جلومبلی در مدل های مربع، گرد، مستطیل و در جنس‌های مختلف مانند چوب، فلز،سنگ و شیشه تولید می‌شوند و برای تمامی سلیقه‌ها و سبک های چیدمان مناسب است. با ما همراه باشید چرا که در این مقاله می‌خواهیم به شما علاوه بر ایده های تزیین میز عسلی همچنین راهنمایی کنیم که روی میز جلو مبلی چی بندازید.

تزیین میز جلو مبلی

نکات مهم در تزیین میز جلو مبلی:

برای اینکه بتوانید میز جلو مبلی خود را به بهترین نحو ممکن تزیین کنید و میزی زیبا و جذاب داشته باشید باید با اصول مهمی آشنا شوید که در این قسمت از مقاله شما را با چند مورد از مهمترین اصول تزیین میز جلو مبلی آشنا میکنیم:

1- درنظر گرفتن یک دکوری به عنوان نقطه‌ی کانونی

تزیین میز جلوی مبلی همچون دکوراسیون اصولی هر اتاقی در خانه، به نقطه‌ای کلیدی نیاز دارد. از این رو، شما می‌توانید یک دکوری منحصربه‌فرد و جذاب را بر روی میز جلوی مبل خانه‌تان قرار دهید. با این کار می‌توانید توجه هر فردی را به خود جلب کرده و هر کسی که وارد اتاق می‌شود، نمی‌تواند از دیدن این فضای زیبا چشم بردارد.

توصیه ما به شما؛ نقطه کانونی میز نشیمن خانه‌تان می‌تواند به عنوان جایی برای نمایش شاخه‌های زیبای گل‌های مورد علاقه یا حتی یادگاری‌های ویژه از دوستان و آشنایان شما باشد. پس به سلیقه و علاقه‌های خود رجوع کرده و دکوری منحصربه‌فرد که دوست دارید، را انتخاب نمایید چراکه با این کار، احساس خرسندی و ارتباط با خاطرات و افراد مهم در زندگیتان را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین انواع رومیزی دانتل

روی میز عسلی چی بندازم

2- عدم شلوغی و به‌هم‌ریختگی

باید توجه کنید که اگر میز جلوی مبلی شلوغ و به‌هم‌ریخته باشد، به دکوراسیون نشیمن خانه‌تان جلوه‌ای منفی می‌بخشد و از انرژی مثبت آن کاسته می‌شود. همچنین، این میز باید به اندازه‌ای فضا داشته باشد تا در دورهمی‌ها و مهمانی‌های خصوصی، بتوان به راحتی وسایل پذیرایی را روی آن قرار داد. به همین دلیل، از شلوغی در تزئین و دکور کردن آن خودداری نموده و همواره آن را منظم و مرتب نگه دارید.
توصیه ما به شما برای حفظ نظم روی میز، یک سینی زیبا و مناسب تهیه کنید و انواع دکوریجات و وسایل پذیرایی را در آن قرار دهید. اگر میز جلومبلی شما کوچک است، می‌توانید از شکلات‌خوری‌ها و زیرلیوانی‌های زیبا استفاده کنید تا فضای کم‌تری نیز به‌خود، اختصاص دهند. و در آخر، بهتر است حداکثر از سه نوع دکوری استفاده نمایید چون این اقدام به شما کمک می‌کند تا یک طراحی منسجم و اصولی داشته باشید. برای مثال: استفاده از چند کتاب، شمع و گل

بیشتر بخوانید: انواع رومیزی پارچه ای ساده

 روی میز عسلی چی بزارم

3- انتخاب دکوری‌ها بر اساس اشکال هندسی میز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تزیین میز جلوی مبلی باید به آن توجه داشته باشید، هماهنگی و هارمونی بین شکل هندسی میز و دکوریجات قرار گرفته بر روی آن است. از این‌رو توصیه می‌شود که برخی از دکوریجات را با شکل هندسی میز نشیمن خانه‌تان سازگار و هماهنگ انتخاب نمایید.

در نظر داشته باشید که انتخاب دکوریجاتی که شکل‌ها و الگوهایی مشابه شکل میز داشته باشند، به تناسب و تعادل بصری اتاق کمک می‌کند و فضایی هماهنگ و متناسب ایجاد می‌کند. این اقدام می‌تواند به طراحی منحصربه‌فرد و جذاب‌تری برای محیط نشیمن شما منجر گردد.

نکته:البته باید بدانید که مشابه بودن تمام اشکال، جلوه یکسان و بدون جذابیتی به دیزاین میزتان خواهد داد. بنابراین بهتر است یک یا دو دکوری که شکل متضاد دارند را روی میز قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چطور انواع رومیزی را بشوریم؟

ایده های تزیین میز جلو مبلی

4- داشتن هارمونی با مبلمان و وسایل دیگر

عناصری که بر روی میز جلومبلی قرار می‌گیرند، باید با سایر وسایل و مبلمان اتاق نشیمن یا پذیرایی همپوشانی داشته باشند و طبق اصول دکوراسیون داخلی، هماهنگی در طرح‌ها و رنگ‌ها ضروری است. از این‌رو پیشنهاد می‌شود که یک یا دو عدد از این عناصر را با استفاده از رنگ یا طرحی مشابه با مبلمان و وسایل دیگر اتاق انتخاب کنید.

دکوری روی میز جلو مبلی چی بزارم؟ 

در اینجا چند نمونه دکوری که می‌توانید روی میز جلو مبلی خود قرار دهید آورده شده است:

  • گلدان‌های گل: گل‌ها یکی از محبوب‌ترین عناصر تزئینی برای میز جلو مبلی هستند. گل‌های تازه می‌توانند به فضای اتاق حس زندگی و طراوت ببخشند. گل‌های خشک نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند، زیرا نیاز به مراقبت کمتری دارند.
  • مجسمه‌ها و مجسمه‌های کوچک: مجسمه‌ها و مجسمه‌های کوچک می‌توانند به فضای اتاق حس هنری و زیبایی ببخشند. می‌توانید مجسمه‌هایی با طرح‌ها و سبک‌های مختلف را انتخاب کنید تا با دکوراسیون اتاق خود هماهنگ شوند.
  • قاب عکس‌ها: قاب عکس‌ها می‌توانند یادگاری‌های ارزشمند شما را به نمایش بگذارند. می‌توانید قاب عکس‌هایی با عکس‌های خانوادگی، دوستانه یا سفرهای خود را روی میز جلو مبلی قرار دهید.
  • کتاب‌ها: کتاب‌ها می‌توانند علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز باشند. اگر اهل مطالعه هستید، می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را روی میز جلو مبلی قرار دهید تا در دسترس شما باشند.
  • اشیاء تزئینی: اشیاء تزئینی مانند شمعدان‌ها، ساعت‌ها، ظروف و سایر وسایل می‌توانند به فضای اتاق حس ظرافت و زیبایی ببخشند. می‌توانید این اشیاء را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

تزیین میز عسلی

توجه به شکل میز جلو مبلی، تعیین‌کننده نحوه چیدمان روی آن

شکل میز جلوی مبلی نقش مهمی در نحوه چیدمان و قرارگیری وسایل و دکوری‌ها ایفا می‌کند. در ادامه به شرح روش‌های مختلف چیدمان برای میز‌های مستطیلی، مربعی و گرد می‌پردازیم:

1- چیدمان وسایل روی میز جلوی مبلی مربعی:

برای چیدمان و تزیین میز مربعی بزرگ، می‌توانید میز را به چهار بخش مساوی تقسیم کرده و وسایل را در این بخش‌ها قرار دهید.

اگر میز جلوی مبلی مربعی کوچک دارید، تمام وسایل را در یک سینی قرار داده و در مرکز میز قرار دهید.

2- چیدمان وسایل روی میز جلوی مبلی مستطیلی:

برای میز مستطیلی سایز متوسط: می‌توانید وسایل و دکوری‌ها را به دو گروه تقسیم کنید و در دو طرف میز چیدمان نمایید.

برای میز مستطیلی سایز کوچک‌: می‌توانید تمام وسایل را در مرکز قرار دهید یا تنها در یک سمت چیدمان کنید تا فضای کافی برای پذیرایی باقی بماند.

اما برای میز مستطیلی بزرگ: یک دکوری را در مرکز و دو گروه دیگر را اطراف میز چیدمان نمایید.

بیشتر بخوانید: رومیزی خوشگل از کجا بخرم؟

چیدمان میز جلو مبلی

3- چیدمان وسایل روی میز جلوی مبلی گرد یا دایره‌ای:

برای میز‌های دایره‌ای کوچک‌: می‌توانید تمام وسایل را در یک گروه قرار داده و به صورت متمرکز چیدمان کنید.

در چیدمان میز دایره‌ای بزرگ: وسایل و دکوری‌ها را به سه گروه تقسیم کرده و به صورت مثلثی چیدمان نمایید.

با این توصیه‌ها شما می‌توانید با توجه به شکل میز، یک چیدمان مناسب و هماهنگ برای وسایل و دکوری‌ها انتخاب کنید و باعث توازن و هماهنگی در داخلی اتاق شوید.

4- چیدمان منظم طبقه پایین میز جلو مبلی

به خاطر داشته باشید که در دید نبودن طبقه پایین میز جلوی مبلی نباید باعث شود که از چیدمان نامناسب و غیراصولی استفاده کنید.

به عبارت دیگر، نیاز است تا در این بخش از میز، وسایل کم‌استفاده‌تر و دکوری‌هایی که جنبه کاربردی کمتری دارند را در نظر بگیرید و آن‌ها را منظم چیدمان نمایید. این اقدام به شما امکان می‌دهد به راحتی به آن وسایل دسترسی داشته باشید و در عین حال، چیدمانی مرتب و زیبا  داشته باشید.

تزیین میز عسلی

رومیزی و رانر برای چیدمان میز جلومبلی

اگر می‌خواهید میز جلو مبلی خود را در کنار دکوری ها و اکسسوری ها تزئین کنید و میز جلو مبلی خود را در مرکز توجه همگان قرار دهید می‌توانید از رانر یا رومیزی استفاده نمایید؛ همچنین برای اینکار به این نکته توجه فرمایید که انتخاب رومیزی یا رانر بسته به سلیقه‌ی شما می باشد و باید به شکل میز نیز توجه کنید.

1- استفاده رومیزی مربع برای میز جلو مبلی

رومیزی‌های مربع یکی از بهترین و منحصربفردترین وسایلی است که می‌توانید برای زیبایی و مزین کردن میز جلومبلی از آن استفاده کنید. رومیزی های مربع را می‌توان بصورت ساده (تمام سطح میز شما را می‌پوشاند) و یا  کج (از لبه های میز آویزان می‌شود) بر روی میز قرار داد.

2- استفاده رانر  برای میز جلو مبلی

خانم‌های خوش‌سلیقه که خواهان ژورنالی شدن و جذابیت میز جلومبلی منزلشان می‌باشند و نمی‌خواهند تمام سطح میزشان پوشیده شود پیشنهاد ما رانر است چرا که در کنار دکوری‌ها و اکسسوری‌های جذابی که در بالا به آن‌ها اشاره شده است جلوه‌ی خاصی را به منزل شما می‌دهد.

روی میز عسلی چی بندازم؟

انتخاب رومیزی مناسب برای میز عسلی به عوامل مختلفی مانند اندازه میز، سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در اینجا چند نکته برای انتخاب رومیزی مناسب برای میز عسلی آورده شده است:

  • اگر میز عسلی شما کوچک است، از رومیزی‌های کوچک و ساده استفاده کنید.
  • اگر میز عسلی شما بزرگ است، می‌توانید از رومیزی‌های بزرگ‌تر و طرح‌دارتر استفاده کنید.
  • اگر دکوراسیون اتاق شما ساده است، می‌توانید از رومیزی‌های طرح‌دار استفاده کنید.
  • اگر دکوراسیون اتاق شما طرح‌دار است، می‌توانید از رومیزی‌های ساده استفاده کنید.
  • اگر میز عسلی شما در معرض لکه‌های زیاد قرار دارد، بهتر است از رومیزی با جنس پلی‌استر یا نایلون استفاده کنید.

سوالات رایج:

1- چه چیزهایی میتوانم روی میز عسلی بندازم؟

برای اینکه یک میز عسلی زیبا داشته باشید اشیاء مختلفی میتوانید روی آن قرار دهید ولی یکی از بهترین انتخاب هایی که میتوانید داشته باشید قرار دادن یک رومیزی زیبا و شیک روی آن است تا هیچ موقع نیاز نباشد آن را بردارید

2- مهم ترین نکته در تزیین رومیزی عسلی چه چیزی می باشد؟

شاید بتوان مهم ترین موردی که به آن اشاره کرد این است که میز عسلی یا میز جلو مبلی را زیاد شلوغ نکنید و سعی کنید همواره با سادگی آن را شیک جلوه دهید.

سخن آخر

یکی از فضاهایی که کمتر به آن توجه می‌شود چیدمان میز جلو مبلی می‌باشد، چراکه در ژورنالی بودن دکوراسیون منزلتان نقش بسزایی را ایفا می‌کند. برای چشمگیرتر کردن و جذابیت میز جلومبلی منزلتان، در کنار اکسسوری هایی همچون کتاب، شمع، گل، کتاب، مجسمه و ... استفاده از رانر و رومیزی را به شما توصیه می‌کنیم.

در آخر بازدید از رومیزی و رانرهای آقای طرح خالی از لطف نیست.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment
مشاوره و پشتیبانی